That's a story you'll never know

Fredag- Lördag: På fredagen kom saknade Laura hem till mig vilket var jättekul eftersom vi inte hade träffats på jättelänge. På kvällen, när klockan slog nio beställde vi sushi och åkte och hämtade den med Ajaxen. När vi ändå var i krokarna passade vi på att köpa chips och ostbågar (inte feta svaga utan smala starka, om ni vet vilka jag menar?) Vi åkte hem direkt efter och åt sushin vilket var riktigt gott, vi satt och åt i säkert två timmar så när vi var klara var klockan runt tolv. Då gick vi in på... nu har jag fått värsta hjärnsläppet och minns inte vad det heter men där man kan prata med människor runt om i världen. Vi pratade där till kanske tre på natten och sen bestämde vi oss för att sova, vi jag orkade inte alltså äta chipsen och ostkrokarna. När vi vaknade, vilket var väldigt tidigt då Ajax (som sov med oss) väckte mig klockan sju, gick vi på en promenad i någon timma med honom. Sedan lagade vi frukost, bacon och ägg + macka och gurka. Vi åt den framför DHW och där stannade vi hela dagen medan vi åt upp chipsen och ostkrokarna. Mums.

Söndag- Måndag: Ofelia kom till mig hyfsat tidigt så att vi på en gång kunde göra lunch. Vi packade kladdkakemuffins och lunchen i små byttor och begav oss sedan till en sjö nära mig. Där packade vi upp och satte oss på bryggan och käkade. Kladdigt blev det med de goda muffinsarna men det var det lugnt värt. Vi hade även bestämt oss för att ta årets första dopp så efter att vi hade legat och solat i någon timma skulle vi doppa oss. Det var riktigt kallt så det blev mest ett snabb dopp och sen sprang vi upp och torkade oss. Efter det gick vi till Ofelias mormor i ett riktigt fint och varmt väder och när vi kommer fram gjorde vi oss mackor och la oss i solen och solade en stund. Sedan gick vi runt på Ofelias mormors stora tomt där det bland annat fanns en stor segelbåt som vi satte oss på och mös. Som grädde på moset badade vi lite i hennes pool också, även den var väldigt kall. Sedan åt vi en jättemysig middag ute i kvällssolen med Ofelias fina familj och sedan åkte vi hem till Ofelia. Där spelade jag lite på hennes gitarr och hittade på superbra låtar, haha. För att det inte skulle bli så sent drack vi lite kamomillte och sedan somnade vi. Jag vaknade av nästa morgon av att Ofelia och hennes lillasyster, Ellie, kommer in och säger att frukosten är klar. När jag kommer ut på verandan har de förberett en jättemysig frukost med minibaugetter mm. När vi hade ätit upp gick vi och gjorde oss i ordning och sedan kom Filippa och hennes storasyster, som precis tagit körkort,  och plockade upp oss och körde oss till skolan. Superfränt. (Mer bilder finns om du rullar ner till nästa inlägg)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0